Obsługa klienta w biznesie – poradnik, część 2

W poprzednim artykule przedstawiłem w skrócie kilka zasad, jakie powinny być spełnione, jeżeli myślimy o profesjonalnej i rzetelnej obsłudze klienta. Te zasady oczywiście można modyfikować i dostosowywać do własnych potrzeb i branży jednak są to podstawy do profesjonalnej i co najważniejsze skutecznej obsługi klienta. Tylko stawiając na profesjonalizm, możemy liczyć na stabilny i zadowalający rozwój naszego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym wpisie postaram się przedstawić Wam kolejne cechy, jakie powinna mieć dobra i profesjonalna obsługa klienta w biznesie.

Kolejną zasadą dobrej obsługi klienta biznesowego jest znajomość branży. Nie możemy dopuścić do sytuacji, w której niezorientowany pracownik obsługi klienta zajmuje się rozmową na tematy biznesowe z ważnym kontrahentem lub poważnym klientem zainteresowanym zostawieniem sporej ilości pieniędzy w naszym przedsiębiorstwie. Na stanowiskach w którym kontaktujemy się z klientami, powinny być obsadzane jedynie osoby, które są kompetentne i znają się na oferowanych produktach oraz usługach.

Inną ważną zasadą na stanowisku sprzedawcy lub osoby kontaktującej się z kluczowymi klientami biznesowymi jest dobry kontakt z klientem. Profesjonalny sprzedawca powinien znać najważniejsze techniki marketingu oraz techniki sprzedażowe. Dzięki nim zwiększa swoje szanse na pozytywny rezultat rozmowy z klientem oraz poprawia relacje z potencjalnymi odbiorcami naszych usług lub towarów. Z tego powodu tak ważne są wszelkiego rodzaju szkolenia oraz kursy z technik sprzedaży, oraz kontaktów z klientami. Przedsiębiorca dbający o przyszłość swojej firmy powinien inwestować w rozwój swój oraz swoich pracowników wysyłając ich i organizując różnego rodzaju kursy podnoszące ich kwalifikacje zawodowe. Wszystko to ma na celu zmaksymalizowanie zysków w naszym przedsiębiorstwie oraz poprawę relacji z klientami. Nie trzeba nikomu przypominać jak ważną rolę może odegrać nawet niewielkie szkolenie pomagające w poprawie relacji pomiędzy pracownikiem działu sprzedaży a potencjalnym odbiorcą usług.

 

 

Story Page