Obsługa klienta w biznesie – poradnik, część 1

Firmy, które starają się o klientów i zależy im na tym, aby postrzegane były jako profesjonalne przedsiębiorstwa, powinny inwestować w szkolenia i kursy dla swoich pracowników. Nic tak nie psuje wizerunku firmy, jak nieprzygotowany do swojego zawodu pracownik. Taka osoba potrafi zniszczyć wizerunek firmy kilkoma nieprawidłowymi kontaktami z klientami. Wizerunek firmy, który budowaliśmy przecież latami w pocie czoła.

Podstawą w kontakcie z klientami są pewne zasady, których powinien się trzymać każdy z naszych pracowników. Dobrym rozwiązaniem jest organizacja obowiązkowych kursów i szkoleń z marketingu oraz obsługi klienta. Dobrym pomysłem są też dodatkowe kursy ze sprzedaży dla pracowników na kluczowych dla naszej firmy stanowiskach. Jeżeli zdecydujemy się na taką inwestycję, warto wybrać najlepszą z dostępnych na naszym rynku firm, która pomoże nam w zbudowaniu pozytywnej i dobrze wyszkolonej kadry pracowniczej.

W dzisiejszym artykule podam kilka zasad prawidłowej i rzetelnej obsługi klienta, które powinien spełniać każdy z naszych pracowników na stanowisku, w którym kontakt z klientem jest koniecznością.

Podstawową zasadą w kontaktach z klientem jest kultura osobista. Osoba, która ma kontakt z klientami, powinna być elegancka oraz zadbana. Nie ma tu miejsca dla osób niedbających o własny wygląd oraz higienę osobistą. Niechlujny wygląd może w znacznym stopniu zniechęcić naszych potencjalnych klientów, którzy nie zostawią u nas swoich pieniędzy. Ważnym elementem kontaktów z klientem jest też nasze słownictwo i sposób wysławiania się. Powinniśmy mówić rzeczowo i nie wdawać się w niepotrzebne dyskusje z klientem. Oczywiście warto wyprowadzić klienta z błędu, jeżeli się myli, ale zasada, że klient ma zawsze racje, jest bardzo mile widziana na stanowisku sprzedawcy.

W kolejnej części artykułu przytoczę kolejne zasady, jakimi powinniśmy się kierować oraz których powinniśmy się trzymać, pracując na stanowisku, na którym mamy kontakt z klientami, oraz ważnymi kontrahentami kluczowymi dla naszej firmy.

 

Story Page